Дизайн и пошив штор!
phone
  • (099) 222-90-13
  • (093) 467-41-94
  • (097) 614-34-03
ETOVКиевская областьДизайн и пошив штор!НовостиДизайнерські шедеври Акілле Кастильони.
Контакты
  • Дизайн и пошив штор!
  • Виталина Авраменко
  • +38 (099) 222-90-13
    Дизайнер
    +38 (093) 467-41-94
    +38 (097) 614-34-03
  • shedevri@ukr.net
    Написать нам
  • г. Бровары ул. Грушевского, 3, Бровары, Киевская область 07400
  • График работы
Информ. страницы
Мы в социальных сетях

Дизайнерські шедеври Акілле Кастильони.

Акілле Кастильони залишив після себе півтори сотні дизайнерських шедеврів, чотириста папок із проектами й квартиру в центрі Мілана, де тепер працює його музей. Почни з ескізу. Керуйся здоровим глуздом. Помни, до чого прагнеш", - говорив Акілле Кастильони.

Зараз листок із цими словами, прикріплений до коркової дошки в його будинку-музеї, сприймається як заповіт майбутнім поколінням дизайнерів. Студія, де великий італієць жив до своєї смерті в 2002 році, займає нижній поверх великого будинку на площі Кастилло в центрі Милана.

Хазяїн не входив у ці кімнати вже багато років, але здається, що він просто відлучився на хвилинку, щоб випити эспрессо в барі на розі. На столі лежать роздруковані листи, олівці й круглі окуляри, на полках - малюнки, фотографії й чотири сотні папок із проектами. Ирма Кастильони, удова Акілле, проводить нас по кімнатах будинку-музею: от отут він креслив, там спілкувався з колегами й замовниками, а тут зберігали прототипи своїх робіт.

За майже шістдесят років кар'єри Кастильони створив біля ста п'ятдесятьох предметів. У будинку можна побачити й найвідоміші його добутки, такі як світильники Arco, Snoopy і Toio, і менш знамениті. Наприклад, електричний вимикач, розроблений в 1968 році. "Його й сьогодні скрізь продають, хоча ніде не зазначено, що дизайн придумав Акілле, - говорить Ирма. - Чоловік дуже любив цей вимикач і завжди носив його в кишені.

Йому подобався його звук: клич-клак". В 1944 році Кастильони закінчив Міланский політех, але роботу зі спеціальності в післявоєнній Італії молодому архітекторові знайти було нереально. Тоді двадцатишестилітній Акілле приєднався до старших братів Лівіо й Пьеру Джакомо, що займався промисловим дизайном.

У цій сфері справи обстояли куди краще. Завдяки плану Маршалла меблевий бізнес був на підйомі, а керували їм ентузіасти, яким хотілося експериментувати не менше, ніж самим дизайнерам. В 1957 році молода марка Zanotta запропонувала Акілле й Пьеру Джакомо (Лівіо вже почав сольну кар'єру) зробити інсталяцію для виставки "Форми й кольору сучасного будинку". Оформлена братами кімната виглядала по тим часам зовсім безумно: абстрактне мистецтво на стінах, підвішений до стелі телевізор.
Але головне, там стояла парочка неймовірних стільців: Sella, зроблений з велосипедного сідла, і Mezzadro - із сидіння від трактора. Зараз ці речі - класика дизайну, хоча пройшло чимало часу, перш ніж Zanotta наважилася включити їх у свій каталог. Стілець Mezzadro випускають із 1973 року, Sella - з 1983-го. Суспільна думка повинна була дорости до такого дизайну.

А в середині 1950-х брати домоглися лише того, що на них наклеїли ярлик "дадаісты" за зовнішню подібність їхніх робіт з " реді-мейдами" Марселя Дюшана. До речі, Пьер Джакомо запуску стільців у виробництво так і не дочекався - він умер в 1968 році, після чого Акілле став працювати самому. Саме дивне, що, поки брати Кастильони майстрували меблі із запчастин, інші дизайнери експериментували з новими матеріалами.

У теорії це набагато цікавіше. Але в Кастильони був інший погляд на речі. "Знайдіть головний компонент дизайну й відштовхуйтеся від нього", - говорив Акілле. Відправною крапкою могло стати всі що завгодно: готова річ, якась деталь або поведінковий стереотип. Матеріал при цьому особливого значення не мав. Навіщо винаходити велосипед, якщо це вже зробив хтось інший? У випадку зі стільцем Sella приказку можна сприймати буквально. Акілле придумав стілець, щоб з комфортом говорити по телефону.

У такі хвилини, за словами дизайнера, йому хотілося "сидіти, але не до кінця". Велосипедне сідло точно відповідало цьому завданню - залишалося тільки зняти його з коліс. Кастильони бачив джерела натхнення у всім. "Він був дуже цікавий. Його цікавило все, що стосувалося повсякденного життя", - згадує Ирма. У кабінеті дизайнера є шафа, набита скляними пляшками, дверними замками, зубними щітками й тому подібним мотлохом.
Кастильони збирав цю дивну колекцію роками, "Він міг зупинити машину посередині вулиці, щоб підібрати молоток, що валявся па тротуарі", - розповідає Ирма. А потім довго вивчати знахідку. "Не викидай це, нехай полежить", - міг сказати він дружині про який-небудь мотлох, знайденому на вулиці або привезеному з поїздки.

Нікому не відома річ без роду, без плем'я мала всі шанси одержати нове життя, тепер уже як дизайнерський об'єкт. Приміром, знаменита лампа Агсо виникла як варіація на тему вуличного ліхтаря, а світильник Toio - це автомобільна фара, пристосована для використання в побуті. Артефакти із шафи Кастильони знайомі і його учні - Акилле викладав дизайн із 1966 року спочатку в Туріні, а потім у рідному Міланском політехі.

"Він приходив на лекцію з величезним чорним саквояжем у дусі Мэри Поппинс й починав витягати з нього наочні приладдя: іграшки з пивних банок, які він купив у Тегерані, окуляри в божевільній оправі, калоші зі СРСР, старий друшляк", - говорить Паола Аптонелли, куратор відділу архітектури й дизайну нью-йоркського Мома. Очевидцями екстравагантних лекцій були сотні студентів. Сьогодні в Італії складно знайти дизайнера, який би у свій час не вчився в нього в Миланском политехе.

От вам і можлива відповідь на популярне питання: чому в цій країні такий гарний дизайн? Коли Кастильони вмер, на сайті Flos з'явилася заставка: фотографія всміхненого дизайнера й усього два слова: "Чао, Акілле". Ніяких жалобних рамок і проявів жалю. І це була ідеальна епітафія. "У пашей професії занадто багато серйозного, - заявляв Кастильони. - Один з моїх секретів полягає в тім, що я увесь час сміюся".

14 апреля 2015
© 2015 - 2017 Дизайн и пошив штор! | Пожаловаться на содержимое
Создать сайт бесплатно
Сайт создан на платформе ETOV